terleskogleif.blogg.se

Om livet i utrotningshotad kommun

Första dagen.

Kategori: Allmänt

Nu har jag intagit soffläge. Tycker att vi gjort rätt för det.
Efter arbetsdagens slut och efter att intagit middag, spaghetti med köttfärssås, for vi till Möbellagret. Tanken var att hitta nå taklampor, då vi har lite få sådana. Tyvärr hittade vi inte någon som vi tyckte var fin nog. Däremot hade de fyra fönsterlampor av en modell som vi själva har två sedan tidigare. Passar bra till nya huset då det finns el draget till fönstren för just fönsterbelysning.
Sedan for jag och Louise till Balsjö. Medans jag gjorde eld i pannan för första gången, gick Louise in och började riva tapeter i det som ska bli Matildas rum.
Efter tre timmar hade jag tvättat taket färdigt och vi tillsammans rivit bort den gamla tapeten. Måste nu köpa spackel och åtgärda en liten skada i taket innan jag kan måla det. Sedan återstår spackling och slipning av väggarna innan tapetsering. Det ska inte behöva ta så väldigt lång tid innan det rummet är klart.
 
Det var våran dag, denna 14:e februari, alla hjärtans dag, första dagen som ägare av "nya" huset.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: