terleskogleif.blogg.se

Om livet i utrotningshotad kommun

Nytt År

Kategori: Allmänt

God fortsättning på det nya året!
 
Trots att man vaknade lite sent idag, måste man ju försöka få något vettigt gjort. Efter frukost gick jag ut i pannrummet, pelletseldare somjag är, för att sota ur pannan. Gör det ungefär var 14:e dag.
 
När det var klart tog jag och dammsög i garaget, för att kunna måla golvet. Jag har under året som var börjat renovera garaget för att få nån prakrisk användning av det. När vi köpte huset hade garaget som är unefär 50kvm bara en port och endast 2,20m i takhöjd. Nu finns det två portar och en ganska skaplig takhöjd på 2,95m.
Så här såg det ut 11:e juni när vi lyfte takstolarna.
 
På eftermiddagen har jag nu satt mig och ägnat mig åt lite bokföring. Det är ju alltid sånt när det är årsskifte och det är alltid lika tråkigt. Måste bara försöka ta mig i kragen och försöka sköta det lite bättre. Blir mindres stressigt då.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: