terleskogleif.blogg.se

Om livet i utrotningshotad kommun

Kommentar till kommunalrådets blogg 130406

Kategori: Allmänt

Hej Peter!

Här kommer en kommentar med stora bokstäver, utan stora bokstäver. Ojdå, den meningen blev lika tydlig som dina brukar vara.
"En bra välfärd gör att människor växer och jobben blir fler."
Hur kan man säga att jobben blir fler när man "förändrar" skola och äldrevård i en kommundel, så att personal tvingas sluta? Dessa bitar är en viktig del i den svenska välfärden, märk att jag skrev svenska, du som vill vara så mycket mer än kommunalråd i Åsele.

För det andra.
Om man tvingas erkänna att beslut som fattats, ger resultat man inte räknat med, fast opposition och berörda kommuninnevånare påtalat detta flera gånger, vilket misstag har då politikerna som drev igenom besluten gjort?
Har man gjort ett dåligt beslutsunderlag eller har man haft bomull i öronen, så man inte hört kritiken mot förslagen?

För det tredje.
Hur tänker du när du inte publicerar kommentarer till ditt bloggande?
Jag skulle väldigt gärna ha svar på alla de frågetecken som funnits i mina kommentarer.

 

När jag läst hela blogginlägget har jag ytterligare en fundering.

Hur F-n kan detta kommunalråd påstå sig vara sosse?

Han går tvärt emot det mesta i detta inlägg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: