terleskogleif.blogg.se

Om livet i utrotningshotad kommun

Bloggare - kommentarer

Kategori: politik

Vårt käre kommunalråd i Åsele, Peter Lindström, har en blogg på VK. Har man valt att skriva en blogg anser jag att man är en ganska offentlig person. Att man sen väljer att inte publicera alla kommentarer man får är en självklarhet. För att inte publicera en kommentar ska den vara ganska otrevlig och inte direkt ha med blogginlägget att göra. Om man enbart publicerar kommentarer som man själv kommenterar är tecken på svaghet. Jag tycker det visar att man är feg eller inte riktigt kan stå upp för det man skriver.
Jag har själv skrivit en kommentar till Peter Lindströms blogginlägg den 22:a januari där han bloggar "Sak eller person". Där måtte jag ha lyckats ganska bra i min skrivelse, eftersom han inte har något att svara. Där tycker jag att han beskriver hur kommunen styrs. Han använder själv ordet "härskarteknik" och jag anser att det väl beskriver hur man försöker dupera folket. Kanske därför ingen tjänsteman eller styrande politiker fått räkna på utfallet av den tänkta besparingen man beslutat. Man är väl rädd för att resultatet ska bli detsamma som vad oppositionen räknat fram. Att presentera en sådan uträkning från majoritetens sida skulle vara detsamma som självmord i denna fråga. Kanske finns denna uträkning redan, men eftersom resultatet blir negativt för kommunen väljer man att blunda och låtsas att det inte finns något annat problem än enfaldiga Fredrikabor som bara ser sin sak.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: