terleskogleif.blogg.se

Om livet i utrotningshotad kommun

Kommunalrådsblogg 130213

Kategori: politik

Jag läste kommunalrådets blogg som han skrev 14.40 idag.
Om nu inte min kommentar publiceras på hans blogg finns den i alla fall bevarad för framtiden här.

"Bäste Peter!
I början av ditt blogginlägg, tolkar jag dig att du på något vis börjat mjukna. Jag tolkar dig som att du kommit underfund med att beslutsunderlaget till "förändring" i Fredika inte är fullständigt. Kanske har du förstått att de siffror som presenterats kanske inte stämmer, och att det inte någonstans bland tjänstemän eller majoriteten i fullmäktige, räknats på vilket ekonomiskt utfall som blir vid en utflyttning av medborgare. I frågan om "förändring" i Fredrikadelen, är jag inte heller säker på att du har en majoritet av kommuninnevånarna bakom dig.
Sedan läser jag att du tycker att det är onödigt att informera innevånarna om era planer.
Politiker ska fatta beslut, utan att veta hur man genomför dem, och när berörda tjänstemän löst uppgiften kommer informationen till medborgarna.

Har jag då förstått din blogg rätt?

I så fall är demokratin helt satt ur spel. Medborgarna får ingen möjlighet att påverka besluten via sina valda politiker."

Kommentarer


Kommentera inlägget här: