terleskogleif.blogg.se

Om livet i utrotningshotad kommun

Språklig utveckling.

Kategori: Allmänt

När jag idag, 20 februari, läste kommunalrådets blogginlägg i VK, http://blogg.vk.se/petersaseleblogg/2013/02/20/prioriteringar-1199236 fick jag en smärre chock. Den var skriven så att jag förstår den utan att behöva läsa den flera gånger eller fråga honom om jag fattat rätt. Förra gången hade jag tydligen fattat fel, som vanligt. Denna gång ser jag inte hur man skulle kunna misstolka hans blogginlägg.
 
Nu är det bara att hoppas att majoriteten i Åsele också överraskar. Det gör man genom att komma med "rätt" besked i frågan om kommunens överlevnad. Fredrika skola och Servicehuset "Duvan" får fortsätta sin verksamhet i nuvarande omfattning. Utan det beskedet, är det bara att tacka för sig och önska de som härdar ut, ett stort lycka til. Själv kommer jag att göra som flera andra företagare redan uttalat, att hitta någonstans att bo där innevånarna ses som en tillgång. En plats där ett företag ses som något positivt.
 
Allt vi begär är lite andrum. Vi vill ha lugn och ro att arbeta framåt. Att försöka göra något possitivt för kommunen, och åtminstone försöka locka familjer att flytta till denna vackra plats. Här finns både lugn och ro, samtidigt som det finns näst intill obegränsade möjligheter till friluftsliv.
 
Jag har en gammal barndomsvän. Om man är så intresserad av att köra skoter, varför bor man då i Stockholm?
Först ska man köra bil i 4 timmar för att komma till Sälen, för att kunna ta fram skotern. Här är det bara att kliva ut genom dörren.
 
Ha en bra "lillördag" allesammans.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: