terleskogleif.blogg.se

Om livet i utrotningshotad kommun

Söndag kväll.

Kategori: Allmänt

 Några timmar kvar av denna dag. I morgon är det kommunfullmäktigesammanträde i Åsele. Om jag ska gissa, finns chansen att man tar några korkade beslut. Exempelvis finns det ett förslag att Åsele kommun ska lämna region Västerbotten och ett medborgarförslag som tycker att ÅNS ska läggas ner. Det senare är kanske ett väl så motiverat förslag. Det finns säkert någon eller några tjänstemän i kommunhuset som skulle kunna sköta de uppgifterna inom sin ordinarie arbetstid. Något synbart resultat från ÅNS kan jag inte komma på har skett under mina 11 år som Åselebo.
 
Personligen har jag börjat fundera över framtiden. Jag har bland annat börjat titta vad som finns att välja mellan på bostadsmarknaden, för nu är risken stor att flytten bli ett faktum. Annars är det lite lugnt denna veckan, barnen har sportlov och jag ska bara jobba måndag och tisdag. Resten av veckan har jag tagit ledigt för på onsdag åker vi mot Stockholm för en liten dygnskryssning med Östersjöns hetaste dansgolv, MS Viking Cinderella. Sen får vi se om det blir en tur till mot Stockholm på lördag och Friends Arena till finalen i melodifestivalen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: